W tym roku Made in Wrocław odbywało się pod hasłem „Stage of knowledge”, podkreślając znaczenie stolicy Dolnego Śląska jako jednego z czołowych ośrodków badawczo-rozwojowych w Europie. W trakcie tego wydarzenia spotkali się przedstawiciele biznesu, nauki oraz lokalnych władz, aby dyskutować nad przyszłością gospodarczą miasta, a także najnowszych technologiach, które zmieniają rzeczywistość przedsiębiorstw.
Konferencja, która była częścią Made in Wroclaw składała się z trzech sesji tematycznych: „Stage of knowledge”, „Triple Transformation” oraz „Road to 2030 - how to stay in the Lead”.
Tu bije serce Wrocławia
W programie znalazły się debaty dotyczące m.in. przyszłości technologii, sztucznej inteligencji, ale także kluczowych umiejętności, które w najbliższych latach mogą okazać się niezbędne na rynku pracy. Mowa była też o rewolucji cyfrowej, energetycznej i logistycznej dla nowoczesnej gospodarki.
Jak twierdzi Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta w Urzędzie Miejskim Wrocławia, ta konferencja jest pewnym silnikiem Wrocławia.
Współpraca oparta na spotkaniach
Uczestnicy konferencji wzięli też udział w panelach dyskusyjnych z przedstawicielami dużych korporacji, instytucji badawczych, uczelni, a także firm technologicznych.
Według dr Agnieszki Siennickiej, Prodziekan ds. Rozwoju i kierowniczki Zakładu Innowacji w Ochronie Zdrowia na Uniwersytecie Medyczny we Wrocławiu, głównym przekazem konferencji była współpraca oparta na spotkaniach oraz na likwidacji barier.
Społeczność budowana wokół biznesu i innowacji
W trakcie wydarzenia zaprezentowano m.in. LLM Bielik – polski model językowy, będący efektem współpracy rodzimych naukowców i ekspertów z branży IT, który jest realizowany przez fundację SpeakLeash. Stanowi on krok milowy w dziedzinie sztucznej inteligencji w Polsce.
Na Made in Wrocław nie zabrakło także globalnych liderów z branży medycznej. Jednym z nich była firma Solventum, która specjalizuje się w zaawansowanych technologiach medycznych. Jej przedstawiciele podzielili się swoimi doświadczeniami oraz wskazówkami, jak zachować konkurencyjność w szybko zmieniającym się świecie biznesu.
Z kolei Grzegorz Kuczyński, Managing Partner, CEO w Univio, inspirował uczestników ideą zmiany systemu zarządzania na taki, gdzie zwiększone będzie zaangażowanie pracowników.
Premiera raportu o potencjale aglomeracji wrocławskiej
Made in Wroclaw to wydarzenie, które przyciągnęło gości nie tylko z Dolnego Śląska, ale z całego kraju.
Podczas konferencji po raz pierwszy zaprezentowany został także raport „Potencjał badawczo-rozwojowy w aglomeracji wrocławskiej”, opracowany przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i firmę Antal. Potwierdził on znaczenie Wrocławia jako głównego ośrodka R&D w Polsce. Wskazał też kierunki dalszego rozwoju miasta i jego okolic.