Rekrutacja do publicznych szkół podstawowych we Wrocławiu prowadzona jest w pełni elektronicznie. Logując się do systemu, na rekrutacje.edu.wroclaw.pl, rodzice bez wychodzenia z domu mogą złożyć wnioski do wybranych placówek. Niezbędne do tego jest posiadanie aktywnego profilu zaufanego. W innym wypadku dokument będzie trzeba złożyć osobiście w szkole.
Drugi etap rekrutacji do szkół podstawowych
Każde dziecko zamieszkałe we Wrocławiu ma zagwarantowane miejsce w swojej obwodowej szkole podstawowej. II etap rekrutacji jest dla rodziców, którzy chcą zapisać dziecko do pozaobwodowej szkoły podstawowej, czyli np. bliżej swojego miejsca pracy czy dziadków. Oczywiście, jeżeli w danej placówce będą jeszcze wolne miejsca.
O przyjęciu decydują punkty rekrutacyjne
Punkty rekrutacyjne (w rekrutacji do szkół pozaobwodowych) przyznawane są m.in. za zgłoszenie jednocześnie do tej samej szkoły dwoje lub więcej dzieci lub zgłoszenie dziecka posiadającego już rodzeństwo w wybranej placówce. A także za udział w programie Nasz Wrocław i Nasz Wrocław MAX, czyli za zameldowanie i płacenie podatków w naszym mieście.
Wirtualny asystent rodzica
Tak jak w I etapie, tak samo i w II - rodzice będą mogli skorzystać z wirtualnego asystenta. Nowej funkcjonalności połączonej z chatem AI, która pomoże im sprawniej przejść cały proces rekrutacji. Jest też sprawdzonym źródłem wiedzy o naborze.
Składać wnioski w II etapie rekrutacji do wrocławskich szkół podstawowych można od 28 marca (piątku) od godz. 12:00 do 1 kwietnia (wtorku) do godz. 15:00.
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych będą znane 11 kwietnia. Więcej informacji na stronie dot. rekrutacji - tutaj.