Trwająca od połowy ubiegłego roku odbudowa drewnianego mostu nad fosą – Kładki Świętego Antoniego – jest prawie na mecie. Przeprawa będzie dostępna najpóźniej na przełomie lutego i marca.
Pod względem wizualnym nowy most jest reprodukcją starego, zniszczonego przez konar drzewa i zdjętego znad fosy. Pod względem konstrukcyjnym różnica jest nomen omen fundamentalna. Drewniane elementy są podtrzymywane przez betonową konstrukcję ze wspornikami zanurzonymi w wodzie. Dzięki temu odbudowana Kładka św. Antoniego jest bardziej wytrzymała.
Ile za drewno, ile za pale żelbetowe?
Technologia wygenerowała niemałe koszty – 2,5 miliona złotych. Ta kwota zaskakuje niektórych wrocławian. Dlaczego tyle?
Oto przykładowe pozycje rachunku za odbudowę:
- drewniane elementy mostu – ponad 530 tysięcy złotych;
- najdroższa część drewniana, belki poprzeczne i inne elementy układane na dźwigarach drewnianych, impregnowanych ciśnieniowo i malowanych na mahoniowy brąz – 240 tys. zł;
- prefabrykowane pale żelbetowe wraz z wbijaniem z terenu i z rusztowań na głębokość 6 metrów – około 200 tys. zł;
- roboty rozbiórkowe starego mostu – ponad 225 tys. zł;
- prace ogólne (np. zaplecze budowy, zabezpieczenie korzeni drzew rosnących na skarpie fosy, badanie gruntów, rozbiórka i wykonanie drogi od strony Podwala) – 900 tys. zł.
Mamy nadzieję, że efekt końcowy zadowoli wszystkich, a kładka będzie służyła przez długie lata.
[wbi header=Trwajace inwestycje na osiedlu Stare Miasto tileNumber=3 estate=Stare Miasto finished=0]
[wbi header=Ukończone inwestycje na Starym Mieście we Wrocławiu description= tileNumber=24 link=https://www.wroclaw.pl/inwestycje-wroclaw/#Stare-Miasto estate=Stare Miasto finished=1]