wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Otwarta przyszłość dla Alei Wielkiej Wyspy
Otwarta przyszłość dla Alei Wielkiej Wyspy

Wizualizacja. Most nad Odrą widok od zachodu

Systematycznie oprotestowywana decyzja środowiskowa dla budowy mostu na Wielką Wyspę obroniła się przed najwyższą w Polsce instancją prawną. Naczelny Sąd Administracyjny odrzucił wniosek o kasację. Drogowcy czekali na to od września 2014 roku, kiedy to przedsięwzięcie zyskało prawomocną decyzję środowiskową. 

Reklama

Most ma powstać w ciągu połączenia drogowego, zwanego Aleją Wielkiej Wyspy. To około 4-kilometrowy odcinek, który ma połączyć ulicę Mickiewicza i Krakowską. Planowany jest jako pojedyncza jezdnia, z mostem przez Odrę i drugim przez Oławę. Dla takiego rozwiązania od lat istnieje gotowy, wolny od zabudowy, korytarz na osiedlach Dąbie i Sępolno. (Wizualizacja. Skrzyżowanie z ul. Olszewskiego)Do rozpoczęcia inwestycji praktycznie nie są konieczne już żadne większe wyburzenia i wywłaszczenia. Planowana Aleja Wielkiej Wyspy to jedyna realna alternatywa przejazdu, umożliwiająca ominięcie zabytkowego mostu Zwierzynieckiego i przebiegającej przez środek parku Szczytnickiego ulicy Mickiewicza. Dodatkowe połączenie Wielkiej Wyspy z resztą miasta niezbędne jest także w związku z rozbudową Hali Stulecia i budową Afrykarium we wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym, ponieważ spowodowały one duży wzrost ruchu. Czy to koniec sporów o tę inwestycję? Niekoniecznie, jednak decyzja środowiskowa umożliwia rozpoczęcie projektowania. Szacowany koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł.ram

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl