Droga krajowa DK18 zmienia się w autostradę A18. Już w przyszłym roku kierowcy pojadą po wyremontowanej, równej nawierzchni. Jak dotąd do użytku we wrześniu tego roku oddano pierwszy odcinek między węzłami Żary-Zachód i Iłowa.
Roboty trwają na trzech innych odcinkach:
- od granicy Polski i Niemiec w Olszynie do miasta Żary,
- od Iłowy do granicy Ziemi Lubuskiej z Dolnym Śląskiem
- od granicy Ziemi Lubuskiej z Dolnym Śląskiem do miejscowości Golnice
Według planów całość prac ma zostać zakończona jesienią 2023 roku.
Autostradą A18 najszybciej z Wrocławia do Berlina
Po zakończeniu remontu, kiedy DK18 zmieni się w A18, trasa ta będzie najszybszym połączeniem (drogami szybkiego ruchu i autostradami) pomiędzy stolicą Dolnego Śląska i Berlinem. Cała trasa z Wrocławia do Berlina liczy bowiem 346 km, w tym sama A18 ma ok. 70 km.
Jeśli chcielibyśmy jechać autostradą z Wrocławia do Berlina, tak jak obecnie przez Drezno musielibyśmy zrobić ok. 440 km. Natomiast trasa drogami szybkiego ruchu i autostradami przez S3, S5 (przez Zieloną Górę lub Poznań) i A2 liczy około 430 km.