Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Z grantu od Volvo powstaną także dwie stacje solarne do ładowania e-rowerów i e-hulajnóg. Wrocław w ubiegłym roku otrzymał tytuł Samorządowego Lidera Elektromobilności. Doceniony został w ten sposób m.in. za dużą liczbę miejsc do ładowania samochodów elektrycznych. Dla kierowców takich aut są również bonusy. Nie płacą za parkowanie a także nie stoją w korkach, bo mogą korzystać z buspasów.
Szybkie ładowanie od Volvo
- Równo 10 lat temu mieliśmy we Wrocławiu 22 samochody elektryczne i 14 hybrydowych - wspomina wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur.
Obecnie tylko urząd miasta ma 12 e-samochodów, którymi np. jeździ ZDiUM sprawdzając elektronicznie opłacenie miejsc postojowych. Zielone tablice mają też niektóre pojazdy Zieleni Miejskiej, Zarządu Zasobu Komunalnego czy Inwestycji Miejskich.
Bez stacji ładowania trudne jest życie "elektryka"
Prywatni właściciele samochodów w pełni elektrycznych – w związku z tym, że mają pojazdy bezemisyjne - mogą korzystać z 17 miejskich buspasów czy parkować na dedykowanych niebieskich miejscach parkingowych w centrum miasta.
Miasto udostępniło wytyczne plastyczne dotyczące wyglądu stacji ładowania tak, by nie został zaburzony charakter miasta, a stacje wpisywały się w istniejące zagospodarowanie terenu, szczególnie w centrum miasta. Wszystkie te działania przyczyniły się do wzmożonego zainteresowania firm.
Prąd ze słońca dla hulajnóg i rowerów
- Dotychczas stacje powstawały w zasobie prywatnym – przy sklepach, stacjach benzynowych. Teraz, dzięki uproszczeniu procedur miejskich, będą także powstawać na terenach dzierżawionych od miasta. Już 150 miejsc zostało zaopiniowanych pozytywnie - to np. P+R, miejsca postojowe, miejscach przy dużych kompleksach biurowych. Te nowe stacje, na terenach gminnych, mają zostać uruchomione jeszcze latem. Volvo, z którym dziś podpisujemy umowę, będzie w gronie podmiotów stawiających takie stacje – wyjaśnia Jakub Mazur.
Volvo nie tylko postawi we Wrocławiu szybkie stacje ładowania pojazdów elektrycznych, ale przeznacza też dla Wrocławia grant o wysokości 100 tys. zł, za który powstaną dwie stacje solarne do ładowania rowerów i hulajnóg elektrycznych. Powstaną w parku Grabiszyńskim oraz przy Promenadzie Krzyckiej w rejonie Strońskiej i Kukuczki.
Augustów, Ełk, Wrocław - trzy miasta, które wsparło Volvo
Wrocław jest trzecim miastem w programie ev City powered by Volvo. Szwedzki koncern samochodowy działa na rzecz elektromobilnej przyszłości realizując szereg inicjatyw na rzecz zeroemisyjnego transportu i czystego powietrza.
- Nasze miasto potrzebuje więcej takich stacji, aby sprostać rosnącym potrzebom użytkowników pojazdów elektrycznych. W tym obszarze jako marka Volvo jesteśmy ewidentnie pionierami biorąc pod uwagę aktualne ilości ładowarek DC w rejonie miasta. Jako pierwsi postawiliśmy ładowarki o mocy 175 kW, które pozwalają na szybkie ładowania samochodów elektrycznych w czasie 20-30 minut - mówił Maciej Warych z Volvo Car Wrocław-Bielany. - Pokazujemy, że samochody elektryczne można użytkować w bardzo podobny sposób do samochodów z napędami spalinowymi, zachowując przy tym świadomość w kwestiach ekologicznych.