wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Więcej pociągów na trasach aglomeracji
Więcej pociągów na trasach aglomeracji

11 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Na wielu trasach w obrębie aglomeracji wrocławskiej nastąpi duży wzrost połączeń kolejowych. Zmiany pojawią się również w kursowaniu pociągów dalekobieżnych Intercity.

Reklama

Dzięki nowemu rozkładowi połączeń Kolei Dolnośląskich od 11 grudnia w całym regionie będzie znacznie więcej. To konsekwentny krok w kierunku rozbudowy komunikacji kolejowej w aglomeracji wrocławskiej i województwie. 

- Stawiamy na kolej, bo to ekologiczny środek transportu, który przede wszystkim rozwiązuje problem korków - powiedział Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

- Nasz nowy rozkład jazdy to wyraz tego, że jako samorząd województwa przywiązujemy olbrzymią wagę do transportu kolejowego. Zwiększamy liczbę połączeń na wszystkich liniach aglomeracji wrocławskiej. Na naszej flagowej linii Wrocław-Legnica będzie od grudnia jeździło aż 26 par pociągów! -  mówił Jerzy Michalak, Członek Zarządu Województwa. 

Poprawa częstotliwości połączeń będzie widoczna nie tylko w aglomeracji wrocławskiej, ale w całym regionie. Tym samym samorząd województwa przeciwdziała wykluczeniu komunikacyjnemu i wspiera miasta powiatowe.

Czytaj więcej: Pojedziemy jeszcze szybciej do Warszawy [NOWY ROZKŁAD INTERCITY]

Nowe rozkłady można oglądać na stronach przewoźników i i w wyszukiwarkach połączeń

Zmiany w kursowaniu pociągów Kolei Dolnośląskich w rozkładzie 2016/2017

D1: Lubań Śląski - Węgliniec - Legnica - WrocławRuch na linii wzrośnie - na najbardziej obciążonym odcinku między Legnicą a Wrocławiem, w dni robocze kursować będzie 26 par pociągów - w szczycie co pół godziny i częściej. Na pozostałym odcinku połączenia będą dostępne co dwie godziny, przy czym między Węglińcem a Legnicą w szczycie dostępne będą wzmocnienia - pociągi pojadą co godzinę.

D3: Rawicz - WrocławLinia nadal będzie obsługiwana we współpracy ze spółką Przewozy Regionalne. Utrzymana zostanie zbliżona oferta połączeń.

D5: Międzylesie / Kudowa-Zdrój - Kłodzko - Dzierżoniów – LegnicaNajważniejszą zmianą będzie znaczący wzrost liczby połączeń pomiędzy Dzierżoniowem i Legnicą - zostaną zlikwidowane dotkliwe dla pasażerów przerwy między pociągami w południe i późnym popołudniem. Nowością będzie także wydłużenie niektórych pociągów KD z Kłodzka do Międzylesia. 

D6: Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Wałbrzych – WrocławRównież na tej linii wzrośnie liczba połączeń. Z Wałbrzycha do Wrocławia pociągi pojadą co godzinę, ze wzmocnieniami w szczycie. Na pozostałym odcinku połączenia będą dostępne co dwie godziny, przy czym między Jelenią Górą a Wałbrzychem w szczycie dostępne będą wzmocnienia - pociągi pojadą co godzinę. Pociąg Wilczka spółki Przewozy Regionalne, złożony z tradycyjnego składu wagonowego z lokomotywą zostanie zastąpiony przez elektryczny zespół trakcyjny Kolei Dolnośląskich - spowoduje to skrócenie czasu porannego dojazdu z Jeleniej Góry do Wrocławia o ponad pół godziny. Ponadto, w celu poprawy komfortu podróży, zróżnicowane zostaną godziny odjazdu z Wrocławia składów kończących bieg w Wałbrzychu (podmiejski ruch dowozowy, odjazdy kwadrans przed pełną godziną) oraz jadących do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby (ruch regionalny, odjazdy kwadrans po pełnej godzinie). 

Na linii nadal kontynuowane będą prace modernizacyjne - w związku z tym rozkład jazdy w ciągu roku niestety ulegać będzie korektom - należy spodziewać się przesunięć godzin odjazdu pociągów, o których będziemy pasażerów informować na bieżąco. 

D7: Jelcz-Laskowice – WrocławObsługę linii w całości przejmą Koleje Dolnośląskie; liczba par połączeń w dni robocze wzrośnie do szesnastu. Pociągi będą kursować w odstępach od pół godziny w szczycie do dwóch godzin w okresach międzyszczytowych.

D8: Trzebnica – WrocławObecnie prowadzone prace na linii skrócą czas przejazdu, dzięki czemu możliwe stanie się częściowe wdrożenie cyklicznego rozkładu jazdy. Przez większość dnia pociągi odjadą z Trzebnicy 41 minut po pełnej godzinie. Wzrośnie liczba połączeń - w dni robocze uruchamianych będzie 15 par pociągów, co zapewni połączenia co godzinę w szczycie i co dwie godziny poza nim.

D9: Kudowa-Zdrój - Kłodzko – WrocławNa odcinku Kłodzko - Wrocław linia nadal będzie obsługiwana we współpracy ze spółką Przewozy Regionalne. Liczba par połączeń Kolei Dolnośląskich wzrośnie do trzech.

D10: Drezno - Zgorzelec - Legnica – WrocławNa linii nadal uruchamiane będą trzy pary połączeń bezpośrednich, kursujących co 6 godzin. Na odcinku Legnica - Wrocław pociągi będą kursowały jako przyśpieszone. Oprócz tego dostępne będą połączenia z przesiadkami - co w sumie zapewni sześć par połączeń między Dreznem i Wrocławiem, a jedenaście - między Zgorzelcem i Wrocławiem.

D12: Lwówek Śląski - Jelenia GóraNiestety, ze względu na wprowadzenie ograniczenia prędkości na linii kolejowej do dziesięciu(!) kilometrów na godzinę, jesteśmy zmuszeni zastąpić pociągi autobusową komunikacją zastępczą.

D15: Wałbrzych - Kłodzko - Kudowa-Zdrój / MiędzylesieNa linii wzrośnie liczba par połączeń - uruchomiony zostanie pociąg umożliwiający poranne dojazdy do Wałbrzycha, zlikwidowana zostanie dotkliwa przerwa między pociągami w środku dnia. Niektóre pociągi będą wydłużone z Kłodzka do Międzylesia.

D16: Dzierżoniów - Jaworzyna Śląska – WrocławDzięki zmianom w obsłudze linii D5 nastąpi rozbudowa oferty połączeń przesiadkowych. Możliwy będzie dojazd do Wrocławia zarówno na godzinę siódmą, jak i ósmą. Z Wrocławia przygotowana została możliwość powrotu po godzinie 12, 13, 14, 15 i 16. Ostatni pociąg powrotny kursować będzie około godziny 22. 

Podobnie jak na linii D6, w związku z remontem linii kolejowej między Wrocławiem a Jaworzyną Śląską, w ciągu roku występować będą korekty godzin odjazdu pociągów, o których będziemy informować na bieżąco.

D19: Węgliniec - Zgorzelec / Goerlitz - Jelenia GóraNa linii zwiększona zostanie liczba połączeń. Między Jelenią Górą a Lubaniem w dni robocze pojedzie 6 par pociągów, a między Lubaniem a Zgorzelcem - siedem. Wliczając połączenia przesiadkowe, z Węglińca do Goerlitz dostępnych będzie 8 par połączeń, a z Jeleniej Góry - sześć. Pociągi spółki Przewozy Regionalne, kursujące z Zielonej Góry do Jeleniej Góry, nie uzyskały zgody na wjazd do Goerlitz, Koleje Dolnośląskie uruchomią pociągi łącznikowe, umożliwiające mieszkańcom Zielonej Góry przejazd przez granicę.

D25: Forst - Żary - Legnica - WrocławNa linii pozostaną wyłącznie pociągi Kolei Dolnośląskich. Pomiędzy Żarami i Legnicą oferowanych będzie pięć par połączeń oraz dodatkowy pociąg wzmacniający, kursujący wyłącznie w piątki. Cztery pary połączeń kursować będą bezpośrednio do Wrocławia, w weekendy w sezonie letnim dwie z nich pojadą aż do Forst w Niemczech. D26: Trutnov - Kralovec - Lubawka - Kamienna Góra - Sędzisław - Jelenia GóraOferta zaplanowana jest podobnie jak w zeszłym roku - trzy pary połączeń funkcjonujące w okresie letnim. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl