wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Łaskawa zima sprzyja drogowcom
Łaskawa zima sprzyja drogowcom

zdjęcie ilustracyjne

Dzięki łagodnej zimie drogowcy mogą zająć się łataniem osiedlowych dróg. Dotychczas w okresie zimowym i na wiosnę mieli pełne ręce roboty na głównych ulicach.

Reklama

W 2014 roku drogowcy naprawili prawie 132 771, 925 mkw. nawierzchni. To powierzchnia ponad 18 boisk Stadionu Wrocław. To tylko wyniki tak zwanych remontów cząstkowych. – Polegają one na załataniu pojedynczych ubytków, ułożeniu cienkiej warstwy nowej nawierzchni, utwardzeniu drogi gruntowej czy wymianie połamanych płyt chodnikowych lub na całkowitej wymianie płytek na dłuższym odcinku – wylicza Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Remonty cząstkowe  |Create infographics

Jak wyjaśniał nam w artykule: Nieznany Wrocław - laboratorium drogowe GDDKiA Arkadiusz Polecki, zastępca dyrektora wrocławskiego oddziału GDDKiA do spraw technologii, dla dróg groźny wpływ ma proces zamrażania i odmrażania poszczególnych elementów (tak zwane przejście przez zero). W Polsce z takim „przejściem przez zero”, w trakcie jednego sezonu, mamy do czynienia nawet od 80 do 120 razy.

Oczywiście zima przyspiesza pojawianie się dziur, ale nie jest jedynym czynnikiem przyczyniającym się do degradacji nawierzchni. – Główne to nadmierna eksploatacja przez ruch ciężki, duże obciążenie ruchem lokalnym oraz spękania nawierzchni związane z jej wiekiem – mówi rzeczniczka ZDiUM.

– Dwie ostatnie zimy były dość ciężkie. Podczas zimy 2011/2012 pługi wyjeżdżały 36 razy. Sezon zimowy 2012/2013 zakończył się w połowie kwietnia z opadem śniegu na Wielkanoc. Zorganizowano 48 akcji odśnieżania – informuje Ewa Mazur. Dodaje, że w 2013 łatania nawierzchni w pierwszej kolejności musiały być prowadzone w trybie awaryjnym na głównych drogach w celu zapewnienia przejezdności przez cały sezon. Akcja łatania zaczęła się dopiero pod koniec kwietnia, normalnie startujemy w marcu.

W 2014 roku łagodna zima pozwoliła, by naprawy były prowadzone praktycznie bez przerwy, za wyjątkiem dwóch tygodni z niskimi temperaturami poniżej 0, gdy otaczarnie (fabryki nawierzchni asfaltowych) zaprzestawały produkcji. Jak przekonują urzędnicy, w zeszłym roku mogli zabrać się za łatanie dziur na drogach osiedlowych, które oczekiwały na swoją kolej drugi i trzeci sezon.

Ulice "rekordzistki" jeśli chodzi o powierzchnię przeznaczoną do naprawy w 2014 roku |Create infographics

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl