Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Zakup 40 Pes to jedna z największych inwestycji taborowych MPK Wrocław. Kontrakt wart jest 337,5 mln zł. Większym wydatkiem był jedynie zakup 46 Moderusów Gamma za 372 mln zł.
Obie umowy zapewnią przewoźnikowi 86 nowoczesnych maszyn. Do tego jeżdżą 42 gruntownie zmodernizowane Skody 16T oraz Protramy 205 WrAs. Niebawem MPK rozstrzygać będzie przetarg na modernizację dwukierunkowych Skód 19T.
Wsiadasz do nowej Pesy? Unikaj pierwszych drzwi!
Co ważne dla naszego komfortu, MPK kupuje Pesy po to, aby zastępować nimi najstarsze Konstale 105 – to te dwuwagonowe, z wysoką podłogą i bez klimatyzacji.
W czwartek po raz pierwszy będziemy musieli zmierzyć się ze swoimi przyzwyczajeniami. Otóż, w nowych Pesach nie można wsiadać pierwszymi drzwiami. Są one tylko dla motorniczego. Na tle wszystkich typów wrocławskich tramwajów to unikatowe rozwiązanie. Nawet jeśli będziesz prosił lub krzyczał, motorniczy ich nie otworzy – prowadzą one do jego kabiny.
Jakimi liniami jeździć będzie nowa Pesa?
W czwartek 20 czerwca Pesa 146N zacznie jako linia nr 3. O 14:52 wyruszy z pętli "Księże Małe" do pętli "Leśnica". Wróci tą samą trasą startując z Leśnicy o 16:00.
Od 17:11 będzie już numerem 5 i Księża pojedzie na "Grabiszyńską (cmentarz)". I na tej trasie ma już kursować do nocy.
Identyfikować typ tramwaju, który obsługuje daną linię, pozwala aplikacja iMPK. Podaje ona czterocyfrowy numer taborowy wozu. Oznaczenia Pes zaczynają się od 34. Na razie MPK dysponuje wozami nr 3401, 3402, 3403 i 3404. Docelowo numeracja Pes zakończy się na numerze 3440.