Solaris Urbino 12 Elektric to autobus 12 metrowy, nazywany solo (w przeciwieństwie do 18-metrowych przegubowych). Wnętrze ma przestronne, oczywiście klimatyzowane. Wyposażony jest w nowoczesny układ napędowy modular drive, który zapewni lepsze osiągi, niższy poziom hałasu oraz wyższy komfort podróży. Posiada baterie zamontowane na dachu o pojemności ponad 350 kWh. Ładowanie możliwe jest przez złącze plug-in, jak i pantograf.
Bezpieczeństwo w ruchu zwiększają systemy, które ostrzegają kierowców, jeśli przekraczają prędkość, automatycznie hamują, jeśli np. pieszy wtargnie na jezdnię.
We flocie MPK jeździ 57 Solarisów, ale to pojazdy spalinowe kupione jeszcze w 2014 roku. Nowe nabytki to zatem autobusy zupełnie innej generacji. Przez ten czas Solaris mocno zmienił też design swoich pojazdów, więc te nowe, nawet wymalowane w barwy MPK Wrocław, będą się na ulicach wyróżniać.
Witold Woźny, prezes MPK, podkreśla, że inwestycje nie byłyby możliwe, gdyby nie skuteczność w pozyskiwaniu zewnętrznego finansowania. Siedem Solarisów MPK mogło nabyć dzięki dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Ale MPK zdobyło znacznie więcej funduszy.
Waldemar Wlazło z Solaris Bus & Coach po podpisaniu umowy wręczył prezydent Renacie Granowskiej model Solarisa Urbino Elektric zbudowanego z klocków Lego.
Znamy pewnego poznańskiego motorniczego, pasjonata, który z klocków buduje pojazdy komunikacji miejskiej. Zapytaliśmy, czy ten Solaris to dzieło Mateusza Wawrowskiego vel Mateusz Buduje. I oczywiście, że to on! O Mateuszu, który zbudował również wrocławską Gammę, możesz przeczytać w artykule "Zbudował z klocków Lego wrocławski tramwaj Moderus Gamma".