– Zmieniliśmy nie tylko przebieg tras, ale sposób myślenia o połączeniach z Jagodna. Zamiast jednego zatłoczonego autobusu – większy wybór linii, bezpośrednie połączenia z centrum i wyraźna poprawa komfortu podróży – podsumowuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – To dopiero początek. W planach mamy kolejne inwestycje: budowę tramwaju na Jagodno, czy już trwającą budowę TAT między kościołem Św. Ducha a Armii Krajowej.
TA na Jagodno - co się zmieniło?
Zmiany objęły m.in.:
- wydłużenie linii N do pętli Jagodno P+R,
- nowe kursy linii 148 i 145,
- przedłużenie linii 112 i 113 do centrum – Galerii Dominikańskiej.
Skorygowano także trasę szkolnej linii 310, aby ułatwić dzieciom dojazd do szkoły przy ul. Asfaltowej.
– Wyniki są budujące – mówi Witold Woźny, prezes MPK. – Średnie napełnienia pojazdów sięgają 65%, co świadczy o racjonalnym wykorzystaniu floty. Nie obserwujemy tłoku ani przepełnień, a pasażerowie coraz częściej podkreślają wygodę i dostępność nowych rozwiązań.
Co sądzą sami pasażerowie?
Najwięcej pasażerów korzysta z węzłów przesiadkowych:
- Dworca Głównego,
- Autobusowego,
- Galerii Dominikańskiej.
Popularnością cieszy się też bezpośrednie połączenie Jagodna z ul. Strzegomską, bo to ważny punkt edukacyjny i biznesowy na mapie naszego miasta.
Mieszkańcy mieli tez uwagi. Tu pojawiały się obawy o punktualność oraz ograniczenia w dostępie do niektórych przystanków, m.in. przy Aquaparku i Renomie. Część z nich została już uwzględniona, inne będą rozpatrywane w kolejnych miesiącach.
Jakie są dalsze plany?
Jednym z takich projektów jest właśnie rozpoczęta budowa wydzielonej jezdni autobusowej między ul. Bardzką a Kamienną oraz planowana sygnalizacja świetlna przy Dworcu Autobusowym. Obie te budowy znacznie upłynnią przejazdy z Jagodna do centrum.
[wbi tileNumber=1 investmentIds=328812]
Miasto nadal będzie monitorować TA na Jagodno
Miasto zapowiada, że nadal będzie przyglądać się funkcjonowaniu linii autobusowych na Jagodno, szczególnie jesienią, kiedy uczniowie pójdą do szkoły, a studenci wrócą na uczelnie.
Kolejne korekty tras i częstotliwości kursowania mają być uzależnione od zgromadzonych danych i potrzeb mieszkańców.
Szczegółowy raport o funkcjonowaniu tej nowej i już lubianej przez pasażerów trasy znajdziecie poniżej:
Źródło: Urząd Miejski Wrocławia