wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rotomat wybuduje przystanki wiedeńskie
Rotomat wybuduje przystanki wiedeńskie

We Wrocławiu przystanek wiedeński jest m.in. na ul. Piłsudskiego. Teraz powstaną jeszcze przy ul. Hubskiej i Trzebnickiej.

Reklama

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wybrał wykonawcę czterech nowych przystanków wiedeńskich* we Wrocławiu. Wygrała oferta firmy Rotomat, która za wykonanie inwestycji weźmie około 700 tys. złotych. Przystanki mają być gotowe w trzy miesiące od podpisania umowy. Dwa pojawią się na ul. Hubskiej (okolica skrzyżowania z Prudnicką) i dwa na ul. Trzebnickiej (skrzyżowanie z Kraszewskiego).

-  Prace mają być prowadzone bez utrudnień w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej – mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowa ZDiUM.

To jednak nie wszystko, bo w ramach przebudowy ul. Krupniczej i Przyjaźni także powstaną tego typu przystanki. Ma to poprawić bezpieczeństwo pasażerów. Do tej pory takie rozwiązanie zastosowano we Wrocławiu  przy ul. Glinianej i Piłsudskiego. Bezpieczniej będą mogli czuć się również podróżujący przez ulicę Opolską. Nie powstanie tam co prawda tradycyjny przystanek wiedeński, ale ZDiUM planuje wyniesienie ulicy na wysokości przystanku „Garbarnia-Głubczycka”. Niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na to zadanie. Inwestycja będzie polegać przede wszystkim  na przebudowie dwóch przystanków tramwajowych „Garbarnia – Głubczycka” przy ul. Opolskiej oraz budowie azylu dla pieszych w pobliżu tych przystanków. Jednocześnie istniejący peron przystankowy w kierunku „do centrum” zostanie zlikwidowany i wybudowany od nowa naprzeciw przystanku „z centrum” w miejscu obecnego pasa zieleni. Na przystankach pojawią się wiaty zabezpieczone powłokami antygraffiti oraz mała architektura. Ponadto drogowcy obniżą krawężniki, zamontują płytki typu „stop” i zainstalują słupki. Na koniec wykonają nowe oznakowanie pionowe i poziome. *Przystanek wiedeński – rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych(wikipedia) kaj

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl