wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Od 26 kwietnia duże zmiany na kolei
Od 26 kwietnia duże zmiany na kolei

fot.pkp plk

Po korekcie rozkładu jazdy, 26 kwietnia we Wrocławiu rozpoczyna się kluczowy etap modernizacji linii kolejowej E 59 do Poznania. To oznacza, że pociągi będą mogły jeździć tylko jednym z trzech torów a pasażerów czekają poważne zmiany. 

Reklama

50 km trasy E 59 od granicy województwa do Wrocławia już w najważniejszym zakresie zakończono. We Wrocławiu widać już sporo tego efektów, m.in. nowy wiadukt nad ulicą Grabiszyńską – jedna konstrukcja. Jednak teraz prace wejdą w kluczową fazę, bo obejmą przebudowę dwóch torów położonych na sąsiednim obiekcie, który zapewnia przejazd około 250 pociągów na dobę. Równocześnie wykonane będą prace związane z montażem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, rozjazdów, torów i sieci trakcyjnej. 

Na trasie Wrocław – Poznań modernizowany jest odcinek Wrocław – granica województw dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń. Modernizację środkowego odcinka linii PLK zrealizuje z nowego mechanizmu finansowego UE – Funduszu „Łącząc Europę”  CEF.

Rozkład jazdy dla pasażerów

Na czas przebudowy ważnego wiaduktu we Wrocławiu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i przewoźnicy przygotowali rozkład jazdy, który pomimo zamknięcia dwóch z trzech torów, zapewni wjazd do centrum miasta maksymalnej liczbie pociągów. Umożliwia to już wykonana modernizacja linii Wroclaw – Poznań, czyli nowe tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, przebudowany most nad Odrą i wiadukty. Ponadto na linii z Wałbrzycha uruchomiony został nowy przystanek Wrocław Grabiszyn. Na stacji Wrocław Zachodni przygotowano dodatkowy peron dla pociągów w kierunku Wrocławia Gądowa, a na stacji Wrocław Gądów wyremontowano tory i rozjazdy oraz przygotowano je do jazdy pociągów pasażerskich. Dodatkowe urządzenia sterowania ruchem poprawią przepustowość linii w kierunku Wrocławia Głównego.

Nowa infrastruktura pozostanie we Wrocławiu już na stałe i będzie wykorzystywana w ruchu regionalnym i aglomeracyjnym.

Informacje o nowym rozkładzie już dostępne

Już od świąt dostępny jest rozkład jazdy obowiązujący od 26 kwietnia. O zmianach przypominają też ulotki i plakaty. Dzięki współpracy zarządcy infrastruktury i przewoźników ponad 90% pociągów dojeżdżających do Wrocławia od strony zachodniej zostało zachowanych, w tym wszystkie dowożące i odwożące do szkól i do pracy. Z 239 pociągów tylko 14 zostało odwołanych. Pozostałe tak zaplanowano by najlepiej służyły podróżnym.

Najważniejsze zmiany dotyczą pociągów:

z Dzierżoniowa dojadą i odjadą z przystanku Wroclaw Grabiszyn. Dojazd do centrum miasta i Wrocławia Głównego zapewni komunikacja miejska i dodatkowe autobusy zaplanowane przez Koleje Dolnośląskie i Polskie Linie Kolejowe.

z Trzebnicy poza 2 parami pociagów będą dojeżdżać i odjeżdżać ze stacji Wroclaw Nadodrze i Wroclaw Mikołajów.

ze Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Wałbrzycha dojadą do stacji Wroclaw Zachodni i dalej bez postojów do Wrocławia Głównego. Tylko pociąg Śnieżka do Warszawy Wschodniej pojedzie z pominięciem Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze.

Szczegółowe informacje o kursowaniu pociągów podawane są na plakatach rozkładów jazdy, przez przewoźników, w internecie m.in. www.plk-sa.pl, www.rozklad.plk-sa.pl , www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/rozklad-jazdy.

Modernizacja linii E 59

Linia E 59 stanowi międzynarodową magistralę transportową biegającą z Malmö i Ystad przez Świnoujście, Poznań, Wrocław, przejście graniczne w Chałupkach do Wiednia.  Prace na dolnośląskim docinku mają  zakończyć się w grudniu 2015 r. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/ godz., a towarowe do 120 km/godz.

Zakres modernizacji:

- 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną,

- 12 stacji i przystanków osobowych,

- 23 przejazdów  kolejowych,

- 21 peronów

- 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu,

Koszt inwestycji sięga 1, 3 miliarda złotych, prawie 800 milionów pochodzi ze środków Unii Europejskiej. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl