wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Dziewięć firm chce projektować tramwaj na Nowy Dwór
Dziewięć firm chce projektować tramwaj na Nowy Dwór

wizualizacja archiwalna

Aż dziewięć biur projektowych złożyło swoje oferty w ogłoszonym przez Wrocławskie Inwestycje przetargu na projekt połączenia tramwajowo-autobusowego między centrum a Nowym Dworem. Ceny wahają się od niespełna 2 mln zł do prawie 5,5 mln zł. 

Reklama

Zadanie nie jest łatwe. Chodzi o opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej wraz z wariantami, dla wybranych odcinków trasy oraz projektu budowlanego i projektów wykonawczych z uzyskaniem wszelkich decyzji, uzgodnień i pozwoleń oraz pełnienie nadzoru autorskiego w ramach budowy wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej, łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia. Inwestorowi nie zależy tylko na rozwiązaniach technicznych. Projektant musi przedstawić komplet zezwoleń administracyjnych niezbędnych do realizacji. W tym najtrudniejszego do zdobycia – decyzji środowiskowej.

Chętni na wykonanie projektu pochodzą z całej Polski i zagranicy. Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która jest powiązana z niemieckim biurem projektowym (cena 1 985 220 zł i, drugie kryterium, 80 pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego). Po piętach depcze im znany we Wrocławiu krakowski Progreg (2 108 835 zł i także 80 pobytów). Oferty poniżej trzech milionów złożyły jeszcze: BBF sp. z o.o. z Poznania (2 298 198 zł i 50 pobytów), znana z projektów kolejowych, która występuje tu w konsorcjum, francuska SYSTRA SA (2 458 506 zł i 80 pobytów) i Multiconsult Polska sp. z o.o. z Warszawy (2 699 850 zł i 30 pobytów).

Nieco drożej ceni się Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (3 408 822 zł i 80 pobytów). A dwie firmy wyceniły swoje usługi powyżej czterech milionów: znany we Wrocławiu z licznych projektów Egis Polska Inżynieria (4 695 771 zł i 80 pobytów) oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku (4 900 834 zł i 60 pobytów). Stawkę zamyka spółka Transprojekt Gdański (5 490 474 zł i 80 pobytów). Komisja przetargowa nie tyle ma w czym wybierać, bo kryteria są jasne, natomiast ma sporo dokumentów do przejrzenia. Jest to o tyle istotne, że już w maju Wrocławskie Inwestycje chciałyby podpisać kontrakt z wykonawcą, tak by do końca przyszłego roku zgromadzić komplet dokumentacji. Środki na realizację, ok 180 mln zł, są w budżecie miasta zaklepane na lata 2018-2019, zatem budowę można by teoretycznie rozpocząć nawet w przyszłym roku.

Przypomnijmy, projekt ma być podwaliną dla planowanego połączenia wydzieloną trasą, dostępną zarówno dla tramwajów, jak i autobusów. Jej długość to ok. 5 km. Częściowo jej przebieg jest zupełnie oczywisty. Na ul. Strzegomskiej, od Rogowskiej do Gądowianki, wpasuje się w wydzielony buspas, a potem ma przebiegać wzdłuż ulic Strzegomskiej i Robotniczej. Projektanci muszą do tego zaproponować rozwiązania techniczne dla pętli, która ma być zlokalizowana u zbiegu Rogowskiej ze Strzegomską, dla wiaduktu nad torowiskiem kolejowym, niedaleko połączenia Strzegomskiej i Robotniczej, oraz włączenie nowego torowiska w istniejącą sieć, w obrębie pl. Orląt Lwowskich.ram

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl