wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Inwestycja Waligórskiego
Robotnicy pracujący przy torowisku tramwajowym. ZDiUM
Robotnicy pracujący przy torowisku tramwajowym.

Proponujemy nowy łącznik tramwajowy między pętlami Park Południowy i Krzyki, który w przyszłości połączyłby się z trasą na Ołtaszyn. Zapewni to szybki dojazd do pętli Krzyki i usprawni obsługę zajezdni Borek. Projekt wymaga zgody konserwatora zabytków ze względu na Park Południowy i pozwoli dokończyć Promenadę Krzycką.

Postulaty z konsultacji społecznych

Tematem, który pojawił się na konsultacjach jako zupełna nowość, była propozycja mieszkańców dotycząca wprowadzenia powiązania tramwajowego wzdłuż Towarowej Obwodnicy Wrocławia. Zasięgi propozycji różniły się między sobą. Postulaty dotyczyły: wprowadzenia powiązania między pętlami Krzyki i Park Południowy, bądź też na odcinku pomiędzy ulicami Ślężną i Borowską, wzdłuż nasypu.

Rekomendacje 

  • Wykonanie koncepcji powiązania tramwajowo-autobusowego w ulicy Waligórskiego pomiędzy pętlą Park Południowy i ulicą Powstańców Śląskich:
    • Podjęcie rozmów z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawie wytycznych do zadania – ze względu na chroniony obszar Parku Południowego,
    • Zaprojektowanie trasy autobusowo-tramwajowej w ulicy w koordynacji z tramwajem na Ołtaszyn,
    • Zaprojektowanie drogi dla rowerów oraz chodnika wzdłuż ulicy Waligórskiego – kontynuacja Promenady Krzyckiej.
  • Realizacja powiązania w przyszłości jako przewiązki tramwajowej uelastyczniającej system tramwajowy

Koncepcja powiązania tramwajowo-autobusowego – przetarg na koncepcję 2025/2026.

Uzasadnienie

Trasa autobusowo-tramwajowa w ulicy Waligórskiego da mieszkańcom bezpośredni dojazd z pętli Zwycięska do pętli Krzyki wydzielonym korytarzem. Połączy dwie ważne arterie (Ślężną i Powstańców Śląskich/Karkonoską) i usprawni obsługę zajezdni Borek. Projekt wymaga współpracy z konserwatorem zabytków ze względu na Park Południowy.

Nie możemy zrealizować proponowanego przez niektórych mieszkańców połączenia Ślężnej z Borowską - brakuje tam potencjału pasażerskiego, a planowane przełożenie linii 285 na wiadukt i bliskość Uniwersytetu Medycznego nie zostawiają miejsca na tramwaj. Wymagałoby to też likwidacji Promenady Krzyckiej i wycinki drzew.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Powrót na portal wroclaw.pl