wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Zmiany w połączeniach autobusowych we wrześniu. Urzędnicy skorygowali trasy dwóch linii oraz nazwy przystanków
Autobus 107 zatrzymujący się przy przystanku na Nowym Dworze (TAT) i dwie kobiety pod wiatą przystankową BO
Autobus 107 zatrzymujący się przy przystanku na Nowym Dworze (TAT) i dwie kobiety pod wiatą przystankową

3 września mocno zmieni się sieć połączeń autobusowych i tramwajowych MPK. Na prośbę pasażerów urzędnicy skorygowali trasy autobusów 152 i 122, a także nazwy kilku przystanków. Docelowe szlaki dwóch innych linii muszą poczekać na koniec budowy alei 11 Listopada.

Reklama

Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)

Tak dużych zmian w siatce komunikacji miejskiej nie było od 20 lat. Pasażerowie powinni przygotować się na wrzesień. 3 dnia tego miesiąca w mieście pojawią się nowe tramwaje i autobusy, kilka zmieni trasy. Szczegółowo informujemy o tym w serwisie specjalnym (tutaj) oraz na bieżąco na naszym portalu. Informacje pojawiają się również na przystankach. Ponadto ukaże się wyjątkowy numer biuletynu, w całości poświęcony nowej organizacji komunikacji miejskiej.

Przypominamy, że głównym powodem zmian są dwie nowe trasy: tramwajowa przez Popowice (otwarta) i autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór, czyli TAT (w całości najwcześniej 3 września).

W lipcu urzędnicy spotykali się i rozmawiali telefonicznie podczas dyżurów z przedstawicielami rad osiedli oraz innymi wrocławianami, aby wysłuchać ich wniosków. — Przede wszystkim sugestie i prośby dotyczyły autobusów — informuje Mateusz Rydlewski, specjalista działu planowania transportu zbiorowego w urzędzie miejskim. — Większość osób zrozumiała potrzebę zmian. Cieszymy się bardzo z tego, że pasażerowie z aprobatą przyjęli nową numerację linii tramwajowych — dodaje.

Urzędnicy uwzględnili część wniosków mieszkańców. Oto zmiany, które wprowadzili na ich prośbę oraz ważne informacje związane z budową alei 11 Listopada.

Autobusy 152

Pierwotnie miały kursować od Blacharskiej do Pilczyc. Ostatecznie linia będzie wydłużona. Autobusy pojadą przez ulicę Lotniczą, aleję Śląska, rondo Modzelewskiego, ulicę Królewiecką i rondo Bartoszewskiego – do pętli Tarczyński Arena (Królewiecka).

Tym samym linia ta łączyć będzie na zachodzie miasta pięć ważnych ciągów tramwajowych: Hallera, Grabiszyńska, Strzegomska, Lotnicza i Pilczycka, a także zapewni dojazd do szkół — wyjaśnia Mateusz Rydlewski. — Autobusy będą kursowały z częstotliwością 30 minut, z możliwością realizacji dodatkowych przejazdów w przypadku zaobserwowania takiej potrzeby — zaznacza.

Autobusy 122

Linia będzie przedłużona od pętli Kuźniki. Autobusy dojadą dalej ulicami: Hermanowską, Chociebuską, Gubińską, Strzegomską i Mińską. Przystankiem końcowym będzie Muchobór Wielki (Roślinna).

O to prosili wrocławianie z Nowego Dworu, Muchoboru Wielkiego i Kuźnik, którym zależało przede wszystkim na lepszym dojeździe do szkół, utrzymaniu bezpośredniego połączenia do centrum oraz na połączeniu z tramwajami dla wrocławian z Kuźnik i Muchoboru.

Autobusy 148

W ich przypadku kluczowe znaczenie ma budowa alei 11 Listopada, która nie zakończy się przed 3 września. Do czasu otwarcia tej drogi autobusy 148 będą jeździły dotychczasową trasą, czyli wzdłuż ulicy Żernickiej. — Z tą różnicą, że od 3 września pojadą całym nowym odcinkiem TAT — podkreśla Mateusz Rydlewski.

Po oddaniu alei 11 listopada autobusy 148 będą kursowały inaczej. Od okolicy stacji kolejowej Wrocław Żerniki pojadą ulicami Jerzmanowską i aleją 11 Listopada do ulicy Halickiej, a dalej po dotychczasowej trasie. — O zmianach na tej linii informować będziemy osobnymi komunikatami, gdy znany będzie termin oddania do użytku nowej drogi — zapowiada specjalista.

Autobusy 107

To kolejna linia ściśle uzależniona od terminu oddania do użytku alei 11 Listopada. Do czasu zakończenia jej budowy autobusy 107 będą dojeżdżały do przystanku Jerzmanowo (cmentarz), a nie do pętli Pracze Odrzańskie.

Gdy aleja zostanie otwarta, 107 dojadą do pętli szlakiem: ul. Jerzmanowska – 11 Listopada – ul. Fieldorfa (koło szpitala) – rondo Bezruczki – ul. Wojanowska – ul. Starogajowa – Stabłowicka – pętla Pracze Odrzańskie.

— O zmianach na tej linii informować będziemy osobnymi komunikatami, gdy znany będzie termin oddania do użytku nowej drogi — zapowiada Mateusz Rydlewski.

Nazwy przystanków

Wrocławianie poprosili, aby przystanki w rejonie TAT na Nowym Dworze miały inne nazwy, niż zaproponowali urzędnicy. I tak:

  • Wrocławski Park Przemysłowy pozostanie przy obecnej nazwie (nie zmieni jej na Robotnicza);
  • istniejący przystanek Nowy Dwór zmieni nazwę na Strzegomska (krzyżówka), a nie na Gubińska;
  • Rogowska zmieni nazwę na Rogowska (P+R), a nie na Strzegomska (P+R);
  • ROD Tysiąclecia na Rogowska (ogrody działkowe), a nie Komorowska;
  • Nowy Dwór (pętla) na Wrocław Nowy Dwór (P+R);
  • Nowy Dwór (Rogowska) na Rogowska (ośrodek sportu).

Dodatkowo przy ulicy Rogowskiej zaczną działać nowe przystanki dla tramwajów i autobusów. Ich nazwy to: Budziszyńska, Zemska (jak obecnie) i Park Tysiąclecia. 

Dotychczasowy przystanek Park Tysiąclecia, znajdujący się przy ulicy Granicznej, na wysokości marketu budowlanego, zmieni nazwę na Płaska.

Nowe imiona przystanki dostaną 3 września.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl