Wzdłuż Olszewskiego rośnie 300 stuletnich dębów tworząc uroczą aleję. Są prawnie chronione - mają wartość nie tylko przyrodniczą, ale również historyczną.
Aleja dębowa na Biskupinie jest wyjątkowa i będzie zadbana
Prowadzące przedsięwzięcie Wrocławskie Inwestycje współpracują z dendrolożką Moniką Ziemiańską, profesorką Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. - To najpiękniejsza w kraju miejska aleja dębowa. Podejmiemy szereg sprawdzonych działań pielęgnacyjnych, a drzewa otrzymają powierzchnię biologicznie czynną - zapowiadała pod koniec maja, gdy rozpoczynał się remont.
Na Olszewskiego jezdnię od drzew oddziela pas asfaltu, który miał służyć za ścieżkę rowerową. Droga rowerowa z prawdziwego zdarzenia powstanie po północnej stronie ulicy. Przestrzenią między jezdnią a dębami będzie powierzchnia biologicznie czynna - ziemia bogata w składniki odżywcze i - jeśli będzie taka potrzeba - nawożona specjalnie dobranymi substancjami.
Remont Olszewskiego - stara kostka trzyma się dobrze
Przy remoncie samej jezdni drogowcy również spodziewali się niespodzianek, ale nie jest źle. Odsłonili starą, poniemiecką kostkę, która ma odpowiednią nośność i może służyć za podbudowę nowej jezdni. Problem w tym, że nie wszędzie ona jest. Brakujące miejsca zostaną wzmocnione, aby podbudowa na całym remontowanym odcinku była solidna. Jak? Technologię wskażą inżynierowie, zajmują się tym specjaliści z Politechniki Wrocławskiej.
To drugi etap remontu Olszewskiego - od Chełmońskiego do Spółdzielczej. Pierwszy - od ul. Spółdzielczej do Gersona - zakończył się na przełomie kwietnia i maja.
We współpracy z konserwatorem zabytków trwa projektowanie ostatniego odcinka ulicy, który będzie remontowany w III etapie - chodzi o odcinek od ul. Gersona do Bacciarellego.
Cały remont ul. Olszewskiego ma się zakończyć pod koniec wakacji. Koszt inwestycji to ok. 5 mln zł - informuje Krzysztof Świercz z WI.