1 kwietnia, zgodnie z zapowiedziami miasta i operatora, firma Nexbike Polska wznowiła wypożyczalnię Wrocławski Rower Miejski (WRM). Początkowo będzie ona działała w systemie przejściowym (tymczasowym), który będzie przekształcany w system docelowy (główny) do września.
1. część sezonu letniego WRM 2025 (kwiecień – lipiec)
- 230 stacji (mapa ma niebawem pojawić się w tym miejscu) – tyle samo co w poprzednim sezonie,
- 1500 używanych rowerów po serwisie,
- ceny: 20 minut jazdy za darmo | 3 zł za kolejne 40 minut | 6 zł za każdą następną rozpoczętą godzinę,
- opłata za zwrot poza stacją: 7 zł,
- zasady główne: aby korzystać z wypożyczalni, trzeba mieć konto w systemie WRM i pobrać bezpłatną aplikację WRM lub nextbike by TIER; konieczne jest utrzymywanie na koncie przynajmniej 10 złotych; aplikacja służy przede wszystkim do wypożyczania, oddawania rowerów i do sprawdzania lokalizacji stacji.
2. część sezonu letniego WRM 2025 (od 1 sierpnia)
- 1200 nowych rowerów (zastąpią używane) tradycyjnych i 100 elektrycznych na początek;
- kolejna partia 1200 rowerów tradycyjnych dostawiona zostanie 1 września i wtedy będzie ich razem 2400;
- 240 stacji, w tym nowe przy skrzyżowaniu Jerzmanowskiej i Adamczewskich, przy dworcu kolejowym Wrocław Żerniki, stacji kolejowej Wrocław Wojszyce, stacji Wrocław Wojnów, na lotnisku, na ul. Marszowickiej, Koreańska, Murowanej, przy rogu Radosnej i Brzozowej oraz w pobliżu Hali Stulecia;
- nowe stacje (22) także w gminach pod Wrocławiem: Czernica, Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Siechnice i Wisznia Mała.
- zasady główne: prawdopodobnie bez zmian.
— Stare rowery docelowo powinny zniknąć z ulic 1 sierpnia, jednak miasto, zgodnie z umową pomostową, ma prawo przedłużyć funkcjonowanie systemu przejściowego do września. Może więc zdarzyć się, że w sierpniu na ulicach Wrocławia będą dostępne zarówno stare, jak i nowe pojazdy — zastrzega Marcin Sałański ze spółki Nextbike Polska.
Umowa z operatorem Nextbike obowiązuje do 2029 roku (54,4 mln zł). Plany przewidują rozbudowę systemu we Wrocławiu o 3 stacje i 30 rowerów w 2026 roku oraz w 2027 roku o kolejne 2 stacje i 20 rowerów.
We Wrocławiu wypożyczalnia miejska działa od 13 lat. Na początku, w roku 2011, rowerów było 140, czyli kilkanaście razy mniej. W 2024 roku system zarejestrował ponad 1,5 miliona przejazdów.