Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Dla sąsiadujących z obiektem mieszkańców istotną zmianą jest wysoki na pięć metrów ciągnący się przez 215 metrów ekran akustyczny. Zajezdnia budzi się do życia znacznie wcześniej niż większość z nas, a również późno zasypia. Teraz jej funkcjonowanie jest mniej uciążliwe dla sąsiadów.
Przebudowa zajezdni Borek - po co MPK większy obiekt?
Zajezdnia Tramwajowa Borek - tak brzmi jej oficjalna nazwa - mieści się przy ul. Powstańców Śląskich 209. Po przebudowie mieści 130 tramwajów. Niemały wysiłek jej przebudowy - koszt to 50 mln zł - był konieczny w związku z powiększaniem floty MPK.
Przewoźnik potrzebuje więcej tramwajów do obsługi nowych linii - od wiosny minionego roku kursuje przez Popowice, a od późnego lata 2023 roku wozi pasażerów na Nowy Dwór. Zakupił więc 46 Moderusów Gamma, a także 40 Pes 146N.
Rozbudowa zajezdni tramwajowej - co tam się wydarzyło?
Trwający od 2022 roku remont Borka dobiega końca. Zajezdnia może pochwalić się nowymi rozwiązaniami i udogodnieniami zarówno dla pojazdów, jak i pracowników MPK Wrocław.
Co nowego na zajezdni Borek:
- nastąpiła przebudowa i rozbudowa wjazdów i wyjazdów na teren zajezdni;
- mieści teraz o 23 składy tramwajowe więcej;
- wybudowano halę obsługi codziennej.
- wybudowano dodatkowy magazyn do przechowywania części zamiennych;
- powstała hala biurowa zapewniająca pracownikom lepsze warunki pracy;
- wybudowano zbiornik pożarowy;
- przebudowano infrastrukturę podziemną.
Bezpieczniejsza i wygodniejsza obsługa tramwajów
Tramwaje po zakończeniu pracy są sprzątane, ale też przechodzą szybki przegląd i drobne naprawy. Dzieje się to w hali obsługi codziennej. Na poważne remonty przeznaczona jest inna hala.
W nowej hali obsługi codziennej są nowoczesne stanowiska wyposażone w bezpieczny dostęp do dachów pojazdów - tam znajduje się spora część aparatury niskopodłogowego tramwaju. Natomiast znajdujące się tam również głębokie kanały rewizyjne umożliwią wygodną pracę przy wózkach.
Przebudowa zajezdni Borek - to jeszcze nie koniec
Część prac związanych z modernizacją na zajezdni Borek potrwa do przyszłego roku.
Precyzyjnie wyrażony koszt modernizacji zajezdni to 49 437 993 zł brutto.
Remonty na zajezdni Gaj
MPK równolegle inwestuje w zajezdnię usytuowaną przy skrzyżowaniu ulicy Ślężnej z Kamienną. Zakończył się remont hali nr 2, a w przyszłym roku ruszy modernizacja tej o numerze 1.
– W ramach tego zadania wyremontujemy tory wewnątrz hali, zamontujemy nowe zwrotnice, nową tokarkę podtorową i żurawia obrotowego. Zakupimy podnośnik, wybudujemy pomost roboczy. Hala zyska nowe życie i będzie bezpieczniejszym oraz wygodniejszym miejscem do pracy – podkreśla Przemysław Nowicki, wiceprezes MPK Wrocław.
[wbi header=Inne inwestycje w komunikację miejską tileNumber=2 investmentIds=502526,333774]